У середині дев’яностих ця подія була справжньою сенсацією. Картина молодого київського художника Олексія Анда з містичною назвою «Фатальність» стала лідером першого аукціону сучасного українського живопису «L1», який відбувався у Національному художньому музеї (м. Київ), та була продана за рекордну на той час суму – 7 тис. дол. Ім’я автора не сходило зі шпальт газет і журналів, а експерти IV–V міжнародних фестивалів зазначили, що Олексій Анд належить до двадцятки найкращих художників України. У минулорічному російському художньому рейтингу автора названо професійним сформованим художником, чиї картини мають попит на сучасному артринку.
Це визнання не є випадковим, адже навіть дипломну роботу Олексія Анда – монументальне полотно розміром п’ять на два метри – під назвою «Давня Русь» міжнародні експерти на виставці «Сучасне українське образотворче мистецтво» (1991) в Чикаго (США) оцінили у 150 тис. дол. Винахідливі зловмисники в Америці намагалися її привласнити, але, на щастя, у справу вчасно втрутився Інтерпол. На думку академіка, лауреата Шевченківської премії України Миколи Стороженка, який упродовж усіх років навчання Олексія в Академії образотворчого мистецтва та архітектури був для нього духовним наставником, «Давня Русь» стала найкращою дипломною роботою за весь час його викладацької діяльності. Нині картина є частиною колекції Національного резервного банку України.
Окрім створення складної авторської техніки, художник відзначився і тим, що вперше використав поняття «асоціативний символізм» у контексті сучасного живопису. Після численних колективних і персональних виставок, що відбувалися як на території КиєвоПечерської лаври, в Українському домі, Національному музеї ім. Т. Г. Шевченка, так і в різних закордонних галереях, роботи Олексія Анда були розпродані за десятки тисяч доларів. Зараз вони є окрасою колекцій таких відомих українських діячів, як Олександр Бондар, Олександр Єдін, Олександр Морозов, Сергій Вакуленко, а також галерей і приватних колекцій у Росії, Європі й Америці
«Сусанна». 1993. Полотно, олія. 78х78 см
«Давня Русь». 1987–1990. Полотно, авторська техніка. 200х512 см
«У пошуках взаємозв’язку». 2001. Полотно, олія, інсталяція. 120х120 см
«Homo! Sapiens?». 1997. Полотно, олія, інсталяція. 120х120 см
Опубликовано в журнале Business Class Magazine № 5 (35) 2011